Ποδόσφαιρο και στοίχημα: δύο αλληλοεξαρτώμενα “σπορ”

Το στοίχημα και το ποδόσφαιρο είναι 2 βιομηχανίες που χρειάζονται η μία την άλλη  για να επιβιώσουν. Υπάρχουν χιλιάδες στοιχηματικές εταιρίες οπού «ποντάρει» ο αθλητικός κόσμος και κατά επέκταση ο ποδοσφαιρικός κόσμος για στόχους βιοποριστικούς είτε ακόμη και για λόγους διασκέδασης.

Παρά ταύτα, αυτό οδηγεί σε χιλιάδες άτομα στο να είναι εθισμένα αλλά και εξαρτημένα από το στοίχημα με αποτέλεσμα να βάζουν ιλιγγιώδη ποσά σε στοιχήματα με κίνδυνο να τα χάσουν όλα, μόνο και μόνο για να πάνε στους στοιχηματικούς «κολοσσούς».

Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι οι ίδιες οι εταιρίες ενημερώνουν τους χρήστες τους ότι υπάρχει ενδεχόμενο απώλειας περιούσιας σε διαφημιστικά σποτάκια που προβάλλονται είτε στην τηλεόραση είτε και στα social media. Δυστυχώς όμως, αρκετός κόσμος εθίζεται τόσο πολύ οπού βρίσκονται στο όριο να χάσουν ολόκληρη την περιουσία τους.

Η μάστιγα αυτή οφείλεται στην τηλεόραση αλλά και στα Μ.Κ.Δ οπού καθημερινά προωθούν σε μεγάλους αλλά και σε μικρούς φίλους του ποδοσφαίρου, τα τυχερά παίγνια με έναν εξιδανικευμένο τρόπο. Αυτό μπορούμε εύκολα να το διαπιστώσουμε από το γεγονός ότι οι 26 από τις 44 ομάδες των διάσημων πρωταθλημάτων της Αγγλίας, Πρέμιερ Λιγκ και Τσάμπιονσιπ, φέρουν στις εμφανίσεις τους τα λογότυπα εταιριών που σχετίζονται με τα τυχερά παιχνίδια.

Με αυτό το παράδειγμα μπορούμε να καταλάβουμε ότι οι προβολή του στοιχήματος και τα προγνωστικά στοίχημα στον κόσμο του αθλητισμού είναι ορατή κάθε λεπτό που παρακολουθούμε έναν αθλητικό αγώνα ανεξαρτήτως επίπεδου, δημοφιλίας κλπ. Το πρόβλημα αυτό έχει γεννήσει μεγάλες ανησυχίες σε ορισμένους διότι θεωρούν ότι η έκθεση των νέων στον τζόγο θα πολλαπλασιάσει και αλλά προβλήματα γενικότερα στην ζωή τους.

Οξύθυμες συμπεριφορές, εθισμός, ενδοοικογενειακοί διαξιφισμοί αποτελούν πολλά από τα εμπόδια που συναντούν οι νέοι με την συναναστροφή τους με τα χρηματικά παίγνια. Κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου το 2018, οι θεατές εκτέθηκαν σε διαφημίσεις στοιχημάτων σχεδόν 90 λεπτών κατά τη διάρκεια του τουρνουά.

Οι εταιρείες στοιχημάτων και οι εταιρείες χαρτοπαικτικών λεσχών (καζίνο) έλαβαν ενάμισι φορές περισσότερο χρόνο προβολής από ό,τι οι εταιρίες οινοπνευματωδών ποτών και σχεδόν τέσσερις φορές υψηλότερες από εκείνες των επιχειρήσεων γρήγορου φαγητού.(Πηγή: to10.gr)

Ο Marc Etches, διευθύνων σύμβουλος της φιλανθρωπικής οργάνωσης Gamble Aware, έθιξε την ίδια ανησυχία. «Έχουμε μια γενιά φιλάθλων που πιστεύουν ότι πρέπει να ποντάρουν  στο ποδόσφαιρο για να το απολαύσουν και αυτό είναι ανησυχητικό », είπε. «Έχει έρθει η στιγμή για μια πολύ αναγκαία συζήτηση για το πώς θα το διαχειριστούμε αυτό.

Παρακολουθώντας το ποδόσφαιρο και βάζοντας ένα στοίχημα γίνεται ολοένα και πιο σύνηθες, αλλά δεν μιλάμε για αυτό» Ακόμη και ο αναπληρωτής υπουργός της εργασίας, ο βουλευτής Τομ Γουότσον, εξέφρασε τις ανησυχίες του για αυτό ακριβώς το γεγονός.

«Ένα από τα μοναδικά μειονεκτήματα αυτού του λαμπρού Παγκοσμίου Κυπέλλου ήταν ο βομβαρδισμός διαφημίσεων τυχερών παιχνιδιών στην τηλεόραση και τα social media στα οποία έχουν εκτεθεί χιλιάδες παιδιά», ανέφερε.

Καταληκτικά, μπορούμε όλοι να αντικρίσουμε την εξάπλωση του τζόγου και του εθισμού ανάμεσα σε φιλάθλους μέσω των απειράριθμων διαφημίσεων στις οποίες εκτίθενται μεγάλοι, ηλικιωμένοι η ακόμη και η νεολαία. Η ωμή αλήθεια είναι δυστυχώς ότι  κανείς δεν μπορεί να δραπετεύσει από αυτό το «σκοτεινό πηγάδι» του στοιχηματισμού.

 

Leave a Comment